5 põhjust, miks peaksite rohkem kõndima

Kas te kuulute nende hulka, kes pidid pandeemia ajal kodus töötama? Või veedad sa lihtsalt liiga palju aega arvuti, televiisori ja auto ees istudes? Oleme kokku kogunud viis head põhjust, miks peaksite kodust sagedamini välja minema pikale jalutuskäigule.

1. Te parandate oma kehahoiakut

Kas teil on kunagi esinenud seljavalu, eriti alaseljas, sest olete liiga kaua samas asendis istunud? Vastus on ilmselt jah, ja paljud meist teevad arvuti taga istudes joogaposeid. Halb istumisasend võib pikemas perspektiivis teie kehahoiakut negatiivselt mõjutada, kuid hea uudis on see, et jõuline kõndimine võib seda probleemi ennetada. Kõndimine tugevdab kõiki olulisi lihaseid, mis vastutavad hea kehahoiu eest: jalavatsad, kõhu- ja seljalihased ning käte ja õlgade lihased on sama aktiivsed, kui õlgu edasi-tagasi liigutad. Need liigutused ei aita teil mitte ainult parandada oma paindlikkust, vaid ka säilitada väärikas kehahoiak.

2. Te põletate rohkem kaloreid

Paljud inimesed alahindavad pealtnäha tavaliste liigutuste kaloripõletamise kasu. Seismisest, kõndimisest ja muudest liikumistest tulenev energiakulu võib olla võti kergemini kaalust alla võtmiseks - või lihtsalt anda teile võimaluse nautida rohkem head toitu. Kui käite iga päev pikalt jalutamas, muutub see aja jooksul füüsiliseks tegevuseks, mis ei tundu treeninguna, kuid mõjutab oluliselt teie keha kaloraaži ja üldist tervist.

3. Sa hoolitsed oma luude ja liigeste eest

On ütlematagi selge, et liikumine aitab tugevdada luid - isegi kui see liikumine on "lihtsalt" tavaline kõndimine. See on osaliselt tingitud asjaolust, et kui inimesed liiguvad, aktiveeruvad organismis mitmed hormonaalsed protsessid, mis aitavad kaasa kaltsiumi imendumisele. Kaltsiumi õpetatakse juba algkoolis, et see on oluline luude tervise jaoks, seega optimeerides selle mineraali imendumist organismis, aitate oma kehal vältida luukadu. (Pärast 30. eluaastat kaotavad inimesed järk-järgult luumassi, nii et kui kuulute vanusegruppi 30+, seadke endale eesmärk: kõndige iga päev 6000 või isegi kõik 10 000 sammu, et hoida oma luud kauem terved ja tihedad). Lisaks, kui paned oma liigesed ja luud tööle, sundides neid kõndimise ajal oma keha raskust kandma, muutuvad need tugevamaks ja vastupidavamaks.

4. Sa võtad rohkem D-vitamiini ja muutud energilisemaks

Lisaks kalorite põletamisele ja keha liigutamisele saad kõndides ka palju värsket õhku ja päikest - see tähendab, et saad ka D-vitamiini. Pole saladus, et päike on meie peamine D-vitamiini allikas

, sest tavaliselt saame seda palju rohkem kui toiduga. Me saame D-vitamiini natuke rasvase kala kaudu, kuid päike on meie peamine D-vitamiini allikas ja rasvane kala ei ole vegan eluviisi järgijate jaoks tegelikult valik.

Ja me ei tohi unustada meeleolu. Ilma piisava päikesevalguse puudumisel muutuvad paljud meist letargiliseks, depressiivseks ja isegi masendunuks. Päikesevalgus annab teile energiat ja rõõmu, seega minge välja ja laske päikesekiirtel oma nahka hellitada.

5. Te olete õnnelikumad

Kui te kõnnite, hakkab teie keha tootma endorfiine ehk õnnehormoone. Samal ajal vabanevad neurotransmitterid serotoniin ja dopamiin, mis reguleerivad teie meeleolu, söögiisu, sugutung, mälu ja une. Jalutuskäik annab teile ka uusi kogemusi ja võimaldab teil vähemalt mõneks ajaks olla üksinda iseendaga, mis 21. sajandi kiirustades tundub luksusena.

Kui ma peaksin tegema lühikese kokkuvõtte, siis oleks see järgmine: kõndimine teeb teid tervemaks ja õnnelikumaks. Nii et pange oma kõige mugavamad jalanõud jalga ja nautige linna tänavaid ja loodusradu või avastage oma jalutuskäigu marsruut!

Jäta kommentaar

Pange tähele, et kommentaarid tuleb enne nende avaldamist heaks kiita.