Beeta-alaniin tõhusa lihastegevuse tagamiseks

Mis on beeta-alaniin?

Beeta-alaniini tuntakse ka kui 3-aminopropanohapet ja see on looduslik, asendatav aminohape. Beeta-alaniin on väga levinud koostisosa spordi energiajookide pulbrites, mis parandavad füüsilist jõudlust ja vastupidavust.

Beeta-alaniin on tõestanud oma kasulikkust sportlastele ja spordiharrastajatele, kes soovivad vältida lihasväsimust ja saada treeningust maksimaalset kasu, eriti kõrge intensiivsusega anaeroobse treeningu ajal.

See tähendab, et saate jõusaalis tõsta rohkem kaalu, teha rohkem kordusi või joosta kauem, enne kui tunnete end väsinuna või kurnatuna.

Millised on beeta-alaniini eelised?

  • Parandab füüsilist jõudlust;
  • Viivitab lihasväsimuse teket;
  • Edendab lihaste jõudlust;
  • Suurendab vastupanu.

Beeta-alaniin ja karnosiin

Beeta-alaniini tuntakse ka kui 3-aminopropanohapet ja see on looduslik, asendatav aminohape. Keha võib seda sünteesida või saada seda oma toidust, süües valgurikkaid toiduaineid, nagu kodulinnu-, veise-, sea- ja kalatooted.

Tõhus viis beeta-alaniini tarbimise parandamiseks on täiendada seda toidulisanditega.

Beeta-alaniin liigitatakse mittevalgulise aminohappena, mis tähendab, et selle funktsioon ei ole valkude süntees. Vastupidi, see osaleb teistes ainevahetusprotsessides. See on koos L-histidiiniga dipeptiidi karnosiini eelkäija.

Beeta-alaniini kättesaadavus on karnosiini sünteesi piirav tegur, mis tähendab, et kui beeta-alaniini varud ammenduvad, ammendub ka organismi võime toota karnosiini.

Kuidas see parandab lihaste jõudlust

Beeta-alaniin parandab kaudselt lihaste funktsiooni, suurendades karnosiini sünteesi. Karnosiinil on väga oluline roll lihaste toimimises, kuna see kontrollib happelist keskkonda keha rakkudes.

Kõrge intensiivsusega treeningu ajal on anaeroobne glükolüüs peamine energiaallikas. Selle tulemusel tekib piimhape, mis laguneb kohe laktaadiks ja vesinikioonideks (H+).

Treeningu tagajärjel ületavad piimhappe lagunemisprotsessidest pärinevad H+ ioonid rakusisese puhverdamisvõime, mis põhjustab lihaskoe pH languse, mis aitab kaasa selle atsidoosile. See protsess toimub sõltumatult teie subjektiivsest põletustundest lihastes.

Atsidoos mõjutab negatiivselt lihaste funktsiooni, vähendades lihaste jõutugevust ja pärssides protsesse, mis toetavad pikaajalist kõrge intensiivsusega treeningut.

Lõpuks põhjustab atsidoos lihasväsimust.

Karnosiin toimib puhvervahendina, et neutraliseerida seda happelist keskkonda lihaskoes. Taastades lihaste normaalset pH-d, aitab karnosiin edasi lükata lihasväsimuse teket.

Seega soodustab suurem karnosiini kontsentratsioon lihaskoes rakusisest puhverdusvõimet, mis omakorda kaitseb paremini lihaskoet kiire väsimuse ja vähenenud jõudluse eest.

Toidulisandid

Kui näete karnosiini positiivseid omadusi, siis peate mõtlema, miks mitte võtta seda otse beeta-alaniini asemel, et suurendada selle tootmist organismis. See oleks lihtsam!

Siiski ei ole see karnosiini taseme tõstmisel nii tõhus kui beeta-alaniin. Samuti kulub rohkem aega ja energiat, et töödelda sama annust toidulisandist.

Kui karnosiin võetakse otse alla, laguneb suurem osa sellest soolestikus kaheks aminohappeks - beeta-alaniiniks ja L-histidiiniks.

Neid aminohappeid töödeldakse lihaskoes ja seejärel muundatakse need tagasi karnosiiniks. Kuna aga beeta-alaniini kättesaadavus on tegur, mis mõjutab karnosiini sünteesi kiirust, tuleb öelda, et väärtuslikum on tarbida hüdrolüüsi teel vabanevat beeta-alaniini.

Seega, kui soovite tõhusalt suurendada karnosiini taset, vähendades samal ajal liigset energiahulka, peaksite võtma beeta-alaniini.

Beeta-alaniin ja kreatiin

Beeta-alaniin ja kreatiin moodustavad ühe parima ja populaarseima kombinatsiooni sportlaste seas toidulisandite osas. See kombinatsioon parandab üldist füüsilist jõudlust:

  • Beeta-alaniin aitab vältida lihaste väsimust ja suurendab lihaste jõudlust;
  • kreatiin soodustab lihaste tugevust ja vastupidavust.

Kokkuvõte

  • Beeta-alaniin on karnosiini eelkäija, mis on aine, mis vastutab lihasatsidoosi puhverdamise eest;
  • Lihasatsidoos soodustab lihaste väsimust ja pärsib lihaste tõhusat toimimist;
  • Atsidoosile vastu töötades aitab karnosiin edasi lükata lihasväsimust ja soodustab lihaste tõhusat toimimist;
  • Beeta-alaniini lisamine soodustab karnosiini sünteesi, suurendades seeläbi lihaste karnosiini kontsentratsiooni ja edendades lihaste funktsiooni;
  • Beeta-alaniini saab kombineerida kreatiiniga, et parandada oma tugevust.

Jäta kommentaar

Pange tähele, et kommentaarid tuleb enne nende avaldamist heaks kiita.