Kuidas mõjutab toitumine teie nahka?

Ei ole saladus, et toitumine on tervisliku keha jaoks oluline. Ebatervislik toitumine võib kahjustada ainevahetust, põhjustada kehakaalu tõusu ja isegi kahjustada selliste organite nagu süda ja maks toimimist. Kuid see, mida te sööte, mõjutab ka teist elundit - teie nahka. Kuigi teadlased leiavad ja uurivad uusi seoseid toitumise ja selle mõju vahel, on juba tõestatud, et see, mida te sööte, mõjutab teie naha tervist, välimust ja vananemisomadusi. Selleks, et aidata teil selles laias toiduvalikus orienteeruda, tahan esile tõsta 8 toitu, mida on hea süüa iga päev, et säilitada ja parandada oma naha välimust ja heaolu.

  1. Rasvane kala

Sellised kalad nagu lõhe, makrell ja heeringas on suurepärased toiduained terve naha jaoks. Need sisaldavad rohkelt oomega-3-rasvhappeid, mis on olulised naha tervise säilitamiseks. Omega-3 rasvhapped Omega-3-rasvad on vajalikud, et hoida nahk punnis, niisutatud ja elastseks. Kui organismis on puudus oomega-3-rasvhapetest, võib see põhjustada kuiva ja tundlikku nahka. Rasvane kala on ka suurepärane E-vitamiini allikas, mis aitab kaitsta nahka vabade radikaalide ja sisemiste põletikuprotsesside eest organismis. Seda tüüpi mereannid on ka puhta ja kvaliteetse valgu allikas, mida on vaja sidekoe säilitamiseks ja tugevaks muutmiseks. Lõpuks sisaldab kala tsinki, mis reguleerib naha põletikulisi protsesse, üldist tervist ja uute naharakkude tootmist.

  1. Avokaadod

Avokaadod sisaldavad suures koguses häid rasvu, mis parandavad erinevaid kehafunktsioone, sealhulgas naha tervist. Need rasvad aitavad hoida nahka elastsetena ja niisutatuna. Avokaadod sisaldavad ka E- ja C-vitamiini. C-vitamiin on naha jaoks samuti väga oluline, sest see aitab toota kollageeni, mis on peamine struktuurne valk, mis säilitab terve naha. C-vitamiini puudust esineb tänapäeval harva, kuid selle vitamiini puuduse tagajärjeks on kuiv, krobeline nahk, millel on kalduvus kooruda, ja verevalumid, mis tekivad kehal väga kergesti. C-vitamiin on võimas antioksüdant, mis kaitseb nahka UV-kiirguse ja keskkonna põhjustatud oksüdatiivse stressi eest. Nagu ma juba varem mainisin, kiirendab oksüdatiivne stress naha vananemist. 100 g avokaadot, mis on umbes 1/2 puuvilja, annab 14% E-vitamiini ja 11% C-vitamiini IDD-st.

  1. Kreeka pähklid

Nagu eespool nimetatud toiduained, on ka kreeka pähklid suurepärane heade rasvade allikas, mida keha ei tooda. Nad on pähklitest kõige toitvamad, sisaldades kõige rohkem oomega-3 ja oomega-6 rasvhappeid, tsinki, seleeni ja palju valku.

  1. Bataat või maguskartul

Bataat sisaldab beetakaroteeni, mis toimib provitamiinina A, mis keha imendumisel muutub A-vitamiiniks. Beetakaroteeni leidub ka sellistes köögiviljades nagu porgandid ja spinat. Huvitav on see, et karotenoidid - nagu beetakaroteen - toimivad loomuliku UV-kaitsjana. See antioksüdant imendub naha sisse ja aitab kaitsta rakke päikesekiirte mõju eest, samuti ennetab see päikesepõletust, rakukahjustusi ja kuiva, kortsus nahka. Suur beetakaroteeni tarbimine võib anda nahale ka sooja, oranži värvi, mis muudab naha üldise välimuse tervislikumaks ja säravamaks. Loomulikult ei pea sa seda üle tegema - kõike mõõdukalt. :)

  1. Punane ja kollane paprika

Nagu maguskartul, on ka paprika hea beetakaroteeni allikas, mis muutub organismis A-vitamiiniks. 150 g punast paprikat sisaldab 156% A-vitamiini IDD-st. Paprika on ka väärtuslik C-vitamiini, kaltsiumi, raua, magneesiumi ja B6-vitamiini allikas.

  1. Brokkoli

Brokkoli sisaldab ka eespool nimetatud vitamiine ja mineraalaineid - A-, C- ja tsinkvitamiini. Nad sisaldavad ka luteiini, karotenoidi, mis toimib samamoodi nagu beetakaroteen. Kuid peamine toitaine, mis teeb brokoli eriliseks, on sulforafaan, mis on hea nahale, sest see kaitseb nii UV-kiirguse eest kui ka neutraliseerib vabu radikaale. Seda on isegi uuritud ja uuringud on näidanud, et see võib potentsiaalselt vähendada vähiriski, sealhulgas melanoomi (nahavähk).

  1. Tume šokolaad

Kui teil oleks vaja veel üht põhjust šokolaadi söömiseks, siis selle positiivne mõju nahale on kindlasti üks neist. See sisaldab väga suures kontsentratsioonis antioksüdante, mis võivad manustatuna parandada naha paksust ja niiskustaset. Paraneb vereringe, mis aitab nahal tõhusamalt toitaineid omastada. Uuringute kohaselt võimaldab 20 g tumedat šokolaadi päevas nahal tõrjuda kaks korda rohkem UV-kiirgust, vähendades seega päikesepõletuse ohtu. Kui te kavatsete süüa tumedat šokolaadi, siis pidage meeles, et see peab olema kvaliteetne, eelistatavalt naturaalne ja kakaosisaldusega vähemalt 70%.

  1. Roheline tee

Roheline tee on üks võimsamaid antioksüdante taimeriigis, tal on DNA parandamise omadused ja tugevad põletikuvastased omadused. Tänu oma kõrgele polüfenoolokatekiinide sisaldusele vähendab see nahaärritust, punetust ja turset. Rohelisel teel on ka antibakteriaalsed, akne ja pooride teket vähendavad omadused, mis teeb selle väärtuslikuks probleemsele nahale. See sisaldab ka B2- ja E-vitamiini, mis on naha tervise jaoks olulised. B2 mängib olulist rolli kollageeni tootmisel ja säilitamisel ning koosmõjus E-vitamiiniga stimuleerib uute kollageenirakkude teket ja toimib võimsa niisutajana nahale, mis on kaotanud oma niiskustasakaalu.

Lase oma igapäevasel toidul edendada oma tervist ja naha ilu!

Autor: kosmeetik Kristiana Schnepste @kristiana.snepste


Jäta kommentaar

Pange tähele, et kommentaarid tuleb enne nende avaldamist heaks kiita.